Gezonde kraamtijd

Gezonde voeding doet wat met je kraamvrouw.

De kraamverzorgenden maakt het verschil.

Jouw kraamvrouw.

 

Jouw kraamvrouw wil natuurlijk het beste voor haar kindje en dat wil jij als kraamverzorgende, natuurlijk ook.
En jij bent de kraamverzorgende die ook nog eens het beste voor de kraamvrouw wil.

Ondertussen zie jij misschien wel vanalles bij haar. Jij ziet dat ze minder goed voor zichzelf zorgt en ziet dat zij niet snel opknapt na haar bevalling, of je ziet dat ze toch wel heel erg bleek is (misschien een ijzer tekort?). Misschien zie je ook dat ze wel heel snel afvalt, of dat de borstvoeding nog niet echt goed op gang komt.
En het kan ook zomaar zijn dat haar stoelgang nog niet goed op gang komt.

Jij doet alles wat je kan, en toch…….

 

Hoe nu verder?

 

En nu……jij wil hier graag wat aan doen, maar wat?

Door jouw kraamvrouw gezonder te laten eten zal jij haar helpen om sneller op te knappen. Maar die biefstuk en de spinazie voor het ijzer-tekort is het enige waar jij nu even op komt of vezels geven om haar stoelgang op gang te brengen.

Er is natuurlijk meer en dat weet jij ook wel.
Maar wat?

  • Weet jij dat er in bijvoorbeeld havermout ook heel veel ijzer zit?
  • Weet jij dat te koud eten helemaal niet goed is voor de borstvoeding en de stoelgang?
  • Weet jij dat koolhydraten echt wel belangrijk zijn voor jouw kraamvrouw?
  • Weet jij dat zij meer eiwitten nodig heeft dan ieder ander die niet in de kraamperiode zit?

 

 

Ik leer jou dit graag en nog veel meer!

 

Jij kan ook het gezonde(re) verschil maken voor jouw kraamvrouw.

 

Wat je collega’s zeiden over de workshop:

Aanrader!

Helder, duidelijk en leerzame training!

Veel goede uitleg over voeding.

Mijn naam is Mieke Lourens en ik geef scholing aan kraamverzorgenden over wat gezonde voeding in de kraamtijd voor jouw kraamvrouw kan doen.

Info en tips