Gezonde kraamtijd

Hoe gezond eten jouw kraamvrouw helpt bij haar herstel

Herken jij dit bij jouw kraamvrouw?

  • Ze is lusteloos?
  • Wil niet eten?
  • Ze hersteld niet goed?
  • Haar stoelgang komt niet goed op gang?
  • Dat je haar spinazie en biefstuk moet geven bij een ijzer tekort, maar wat kan nog meer?
  • Zij geeft borstvoeding, maar het kost haar teveel energie. Welk eten kan haar helpen?
  • Er maar weinig budget is en jij toch iets met gezond eten voor haar wil doen?

Gezond eten doet wat met jouw kraamvrouw.

Wat kan jouw kraamvrouw eten bij.
5 lijstjes met gezond eten voor jouw kraamvrouw die haar helpen bij haar herstel na haar bevalling.
Ook in de kast van jouw kraamvrouw is iets te vinden dat haar helpt.

(ijzer tekort, obstipatie, gezonde vetten bij borstvoeding geven, goede koolhydraten en -eiwitten)

Wat weet jij al?

 

Wat weet jij over gezond eten voor jouw kraamvrouw?Kom jij verder dan de spinazie en biefstuk bij een ijzer  tekort?
Of vezels voor een slechte stoelgang?
Wist jij ook dat er bepaald eten is dat de borstvoeding ondersteund?

 

Jij weet eigenlijk wel dat er meer is, maar wat? Er is zoveel te vinden over gezond eten, maar speciefiek eten voor in de kraamtijd…. En als je dan wat gevonden hebt, is het vaak ook nog eens niet makkelijk om klaar te maken of zijn de ingrediënten moeilijk te krijgen of heel duur.

Dan heb je er misschien al snel geen zin meer in, of jouw kraamvrouw vindt het dan allemaal te veel gedoe.

banner

Het kan ook gewoon

Ook met de ‘gewoon’ eten kan jij jouw kraamvrouw helpen naar een gezonder en beter herstel na haar bevalling.

Want hoe beter en gezonder  jouw kraamvrouw hersteld hoe beter zij de zorg voor haar kindje aan kan.

Hoe gek het misschien ook klinkt, jouw kraamvrouw zal dit ook weer opnieuw moeten leren. En dat kan zij van jou.

Want de valkuil om minder goed voor zichzelf te zorgen ligt op de loer. Sneller voor een ongezonde hap kiezen, even die diepvriespizza opwarmen, lekker elke dag witte broodjes (want het is toch een feestje…..maar haar stoelgang is nog niet goed op gang is)

Wat kan jij doen

 

Als jouw kraamvrouw in de kraamweek al leert dat zij ook goed voor zichzelf moet zorgen, door goed te eten en drinken, en dat dit niet moeilijk is, dan zal dit haar herstel zeker goed doen.

 

Want hoe zou jij het vinden dat wanneer jij vertrekt uit je kraamgezin jij jouw kraamvrouw met een gerust hart achter laat, omdat zij goed weet wat zij het beste kan eten om goed te herstellen. Zij zal zich, door jouw voedingsadvies elke dag een stukje beter gaan voelen.

 

Ontdek hoe jij kraamvrouwen beter helpt met gezond eten.

Tijdens de geaccrediteerde scholingen leer jij hier meer over.

Scholing 1

Gezonde voeding in het kraamgezin

11 juli laatste scholing. Maak nu gebruik van de €10,00 korting op deze scholing

Scholing 2

Gezond eten en borstvoeding geven

22 juni laatste scholing. Maak nu gebruik van de €10,00 korting op deze scholing

Leer welke voedingsstoffen, welk eten, jouw kraamvrouw nodig heeft voor haar herstel na haar bevalling

Borstvoeding kost jouw kraamvrouw energie. Wat kan zij eten om ervoor te zorgen dat het niet tenkoste van haarzelf gaat.

Ik geloof dat …gezond eten in de kraamtijd belangrijk is voor een het herstel van de kraamvrouw…

En ik bied …makkelijk toepasbare scholingen aan die voor alle kraamverzorgenden te volgen zijn…

Mijn naam is Mieke en ik had graag, nadat ik, mijn tweeling dochters in 2002 gekregen had meer informatie over gezond eten in de kraamtijd willen hebben.

Zo had ik mijn ijzer tekort zeker sneller en beter kunnen aanvullen, had ik meer eiwitten gegeten voor het herstel van de keizersnee, was ik minder vaak in de valkuil gestapt van de snelle hap en had ik beter geweten wat ik en wel niet had kunnen laten staan aan eten en drinken.

Wat je collega’s zeiden over de scholingen.

Aanrader!

Helder duidelijk en leerzame training.

Aanrader! Mieke kon zich goed verdiepen in wat wij tegenkomen op de werkvloer. De inhoud sluit daarom mooi aan bij ons vak.

Ik vind de scholing heel goed, heb weer nieuwe dingen geleerd.

Was een interessante scholing. Alles weer eens opgefrist. Ook weer nieuwe dingen gehoord.

Veel goede uitleg over voeding.

Aanrader! Het was lekker informeel. Ruimte voor vragen, ruimte voor kennis delen.

Vond het een fijne scholing.

Wat kan jouw kraamvrouw eten bij.
5 lijstjes met gezond eten voor jouw kraamvrouw die haar helpen bij haar herstel na haar bevalling.
Ook in de kast van jouw kraamvrouw is iets te vinden dat haar helpt.

(ijzer tekort, obstipatie, gezonde vetten bij borstvoeding geven, goede koolhydraten en -eiwitten)

Info en tips

Je ontvangt hierna ook mijn wekelijkse mails met tips,weetjes, recepten en nog veel meer.
Wil je ze niet meer ontvangen, dan kan je je ook zo weer afmelden.
Stel hier je vraag