Na het lekkere ontbijt die jij voor jouw kraamvrouw hebt klaargemaakt is het na een uur of 3 – 4 wel weer tijd om te lunchen. Jouw kraamvrouw heeft weer nieuwe energie nodig, ze moet haar vitamines en mineralen weer aanvullen, ze moet weer verder met herstellen van haar bevalling. En gezond eten helpt haar daar zeker bij. Want gezonde voeding doet wat met jouw kraamvrouw. 

4 elementen voor de lunch zijn:

Een goede lunch voor jouw kraamvrouw moet het volgende in zich hebben:

* Eiwitten:
Deze zijn nodig voor energie, langer verzadigd gevoel, zodat ze minder last van snacken en snaaien zal hebben, maar vooral heeft ze eiwitten nodig voor het herstel van de wond die zij heeft en voor als zij borstvoeding geeft heeft ze deze ook nodig.

Goede eiwitten voor jouw kraamvrouw vindt je vis, vlees, ei, kwark, kaas, melk, maar ook in veel verschillende soorten plantaardige producten, zoals brood, peulvruchten, noten, sojaproducten, champignons enz.

* Groenten:
Voor de vitamines en mineralen die erin zitten, maar ook voor de vezels en omdat het voor jouw kraamvrouw lekker licht verteerbaar is en dat is tijdens de eerste dagen na haar bevalling heel belangrijk. 

* Vezels:
Je kan vast wel raden waarvoor zij dat nodig heeft… Maar ook voor onder andere een langer verzadigd gevoel.

In volkoren producten, bonen, groente en in fruit vindt je vezels voor jouw kraamvrouw.

* Drinken:
Zeker vlak na de bevalling is dit erg hard nodig, maar ook daarna. 2-3 liter per dag is een goede hoeveelheid voor jouw kraamvrouw.

Het beste dat zij kan drinken is koffie (niet meer dan 3 kopjes per dag), thee, water en groente of fruitsappen.

Als de lunch van jouw kraamvrouw deze 4 elementen bevat, dan zal dit haar echt helpen naar een beter herstel.